Årsaken til at det blir nye regler etter 1. januar 2022 er for å redusere konflikter i etterkant av en bolighandel. Når forbrukerrådet har antydet at så mange som 25% av alle bolighandler havner i en konflikt, så må noe gjøres.
Det store spørsmålet er:
Hvem er ansvarlig for konfliktene?
Dette er vanskelig å svare på, fordi det er for mange involvert i en bolighandel. Kjøpere, selgere, takstmenn, meglere, advokater, osv.
Et spørsmål som er mye enklere å svare på er:
Hvem er ikke ansvarlig for konfliktene?
BMTFs Eierskifterapport™ kom på markedet for ca 7 år siden. Dette har siden vært en garanti for at det er fagfolk som hjelper boligselgeren med en feilfri bolighandel.
Aldri har en BMTF-takstmann eller en Eierskifterapport™ vært årsak til en rettslig konflikt.
Du trenger ikke å ta til takke med en hvilken som helst tilstandsrapport eller en hvilken som helst takstmann. Som boligselger fortjener du en konfliktfri bolighandel.
Krev en konfliktfri bolighandel, krev en Eierskifterapport™.